Onze klanten – Warmteservice

  • Warmteservice

    De uitdaging

    Hoe vergroot je je voorsprong als je al voorop loopt?

    Bij Warmteservice weten ze inmiddels de manier hoe je dat voor elkaar krijgt. Warmteservice is een succesvolle technische groothandelsketen met meer dan 50 vestigingen (zowel eigen winkels als franchisers) dat werkt voor klein zakelijke afnemers en voor consumenten. Warmteservice heeft in de afgelopen jaren steeds mooie positieve groeicijfers laten zien. Maar, hoe daag je jezelf uit om die groei te overtreffen?

    De oplossing

    In het programma ‘Boost Your Sales’ hebben we een ontwerp gemaakt voor het verhogen (bovenop de autonome groei) van de omzet van de vestigingen.
    Als je succesvol bent dan loop je het risico dat er ‘gemakzucht’ insluipt, dat je op sommige zaken net niet meer zo scherp bent dan in tijden wanneer je er weer echt voor moet knokken. Dat was ons uitgangspunt tijdens het ontwerp van het programma: op zoek naar juist die punten waar de scherpte af kan gaan als je succesvol bent. Dat zijn vaak hele praktische dingen. Denk aan het ‘activeren van slapende klanten’ of aan ‘actief benaderen van nieuw gevestigde ZZP’ers of bedrijven in jouw vestigingsgebied’. Hele vanzelfsprekende zaken, maar hoe krijg je het voor elkaar dat iedereen dat ook consequent doet?

    DSC_2082

    Het programma

    We hebben een programma ontwikkeld waarin de klantgerichtheid centraal staat vanuit 7 concrete resultaatgebieden die stuk voor stuk gekoppeld zijn aan persoonlijke KPI’s en terug te vinden zijn in het eigen performance dashboard:

    1. Verhogen omzet bezoekende klanten
    2. Slapende klanten wakker maken
    3. Verhogen conversie offertes
    4. Verhogen omzet uit bijverkoop
    5. NIeuwe klanten werven
    6. Verhogen omzet uit aftersales
    7. Verhogen omzet uit ‘doorgespeelde klussen’

    Het programma bestaat uit een Boost van 6 maanden. In de opbouw van het programma hebben we vooral gekeken naar: Hoe krijg ik mensen in een succesvol bedrijf bewust van de mogelijkheden die er (bovenop het huidige succes) nog liggen en hoe krijgen we ze geactiveerd om dat te gaan doen?

    Het programma loopt daarom vanuit ‘Inspiratie & trots op ons bedrijf Warmteservice en onze successen’ naar ‘Confrontatie met de feiten’ (door consumentenmetingen, mystery visit, KPI metingen) naar ‘Gedragsmodellering’ door hele concrete opdrachten wekelijks uit te laten voeren die tezamen zouden leiden tot de gewenste resultaten. Een zeer succesvol programma met een hoge ROI!

  • De resultaten


    100% Proactief naar lokale markt
    100

    100% Proactieve houding naar hoofdkantoor
    100

    Gemiddelde waardering klanten > 8
    80

    Gemiddeld 49% hogere score onafhankelijke Mystery Visits
    49

    100% van alle eigen vestigingen en franchisers doen mee
    100

    5-15% omzetgroei per vestiging in 6-8 maanden
    15

     

    Verder naar: De aanval is de beste verdediging …